Melbourne&Outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van JasmijnSnoek - WaarBenJij.nu Melbourne&Outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van JasmijnSnoek - WaarBenJij.nu

Melbourne&Outback

08 April 2016 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,
Na 6 weken Melbourne, een geweldige outback Tour en het begin van onze roadtrip is het wel weer een tijd voor een verslag!

7 weken geleden papa gedag gezegd op de Airport van Sydney om mijn reis voort te zetten naar Melbourne. Suus was al in Melbourne, dus na 3 weken waren we weer gezellig samen! Dat moest natuurlijk even goed gevierd worden op het St Kilda festival. Suus was al een week eerder in Melbourne aangekomen, en omdat we wat langer hier zouden blijven, had zij al een appartement voor ons geregeld omdat een hostel voor een aantal weken niet heel fijn is en we wel even toe waren aan ons eigen plekje. Het appartement was in St Kilda, een leuk en gezellig gedeelte van Melbourne aan het strand met heerlijke terrassen en restaurantjes. We hadden een gedeelde kamer met 2 andere meiden in een groot gebouw waar een heleboel andere backpackers woonden. Lekker even een eigen kamer met een keuken en niet geheel onbelangrijk een grote kleding kast. Na 3 weken zijn we een lang weekend naar Philip Island geweest. We hadden kaarten gekregen voor de World Super Bike, een motor race wedstrijd op een prachtig circuit. Heel gaaf om een keer een race wedstrijd mee te maken en dan helemaal aan de andere kant van de wereld. Voor dit weekend hadden we een campervan gehuurd omdat de hotels allemaal al vol zaten, en zo konden we ook meteen even kijken of dat ons beviel aangezien we onze roadtrip ook met een camper willen gaan doen.
Na een super weekend van Motorrace, feesten en kamperen was het weer tijd om terug te gaan naar Melbourne. Voor die weken voelde Melbourne echt even als thuis. Super leuke en lieve mensen ontmoet waar we een super tijd mee gehad hebben in Melbourne en het even zwaar was om hun allemaal weer gedag te moeten zeggen!
26 maart was het dan zover en kon onze trip gaan beginnen. We vlogen vanuit Melbourne naar Alice Spring wat in het Northern Terriory van Australie ligt om een mooie outback Tour te gaan maken. 27 maart om 6:30 uur werden we opgehaald bij het hostel door Sam, onze tourguide voor de komende week. Met 21 andere backpackers hebben we een super week gehad. Veel mooie dingen gezien en gedaan, van een 4 uur durende hike in een aardig warm tempraruurtje tot een wandeling om de Uluru heen tot slapen in een swag (een grove slaapzak met een dun matrasje erin) in de buitenlucht onder een prachtige sterrenhemel. Toch wel een bijzonder moment als je ineens voor die enorme Uluru staat met een onwijs mooie zonsondergang. Onderweg nog een nachtje geslapen in Cooper Pedy, een mijnen plaatsje waar een hoop Opal gevonden wordt en waar 70% van de bevolking onder de grond woont aangezien het zomers tot 52 gaden kan worden. Dus na 3 nachten in een swag geslapen te hebben, hier weer even een nachtje in een bed geslapen en natuurlijk ook onder de grond. De laatste nacht hadden we de keus of we nog in een swag wilde slapen of op een slaapbank aangezien het 12 graden zou worden! Natuurlijk kozen we er voor om in de swag te slapen aan het kampvuur, zoon gave ervaring maak je (waarschijnlijk) maar een keer mee.
Op vrijdag middag werden we door Sam afgezet in Adelaide, en zat de tour er weer op. Met de groep savonds nog even gezellig uit eten geweest en wezen stappen, dat moest natuurlijk ook in Adelaide gedaan worden. De volgende dag op zaterdag 2 april gingen we onze campervan ophalen, waar we de komende twee maanden mee gaan rondreizen. Weer een leuke beschilderde wicked van, wat precies bij ons past.
Na nog wat even spulletjes voor in de van te hebben aangeschaft om het toch een beetje ons eigen huisje te maken was het klaar om de roadtrip te gaan beginnen.
Vanuit Adelaide zijn we doorgereden richting de Grampians, een mooi national park. Omdat we wat later vertrokken waren gingen we het niet helemaal halen om in de Grampians te slapen dus hebben we een camping in Horsham opgezocht, een uur of 2 voor de Grampians. De volgende ochtend vroeg doorgereden naar de Grampians waar we met de koffie aankwamen. Even wat info opgezocht en daarna een prachtige wandeling gemaakt naar de hoogste berg van de Grampians. Prachtig uitzicht waarbij je in de verre verte alleen maar mooie natuur ziet. Vanuit de Grampians in de namiddag weer doorgereden naar Warrnambol, om de volgende dag vanuit daar de Great Ocean Road te gaan doen. Zo gezegd zo gedaan, de volgende dag de Great Ocean road gestart richting Melbourne. Een onwijs mooie route langs de kust met weer alleen maar mooie uitzicht punten. Zo genieten om heerlijk in je campertje rond te scheuren en alleen maar gave dingen te zien.
Eenmaal aangekomen in Melbourne konden we heerlijk bij vrienden die we eerder al ontmoet hadden slapen. Echt weer even heerlijk om terug te zijn in Melbourne, wat echt als thuis voelde. Heerlijk dagje strand gedaan bij Brighton Beach, waar al die leuke gekleurde strandhuisjes staan.
Na twee dagen Melbourne weer richting Sydney met een tussenstop. In Sydney zouden we weer gezellig bij Ank en Gert-Jan slapen, waar we in de periode van werken in de Kapsalon ook geslapen hebben.
Zo fijn als je als je mensen leert kennen hier en daar altijd weer even langs mag komen.
Morgen gaan we weer verder vanuit Sydney, en gaan we aan de oostkust beginnen, waar we allemaal super leuke trips gaan doen, dus kortom er staan ons nog heel veel mooie dingen te wachten in de komende twee maanden!!!!

Xxx
Jas

• 08 April 2016 - 13:24

Caroline:

Mooi om jouw verslag te lezen Jasmijn. Geniet nog van de komende periode. XX

• 08 April 2016 - 13:37

José :

Leuk verslag weer Jasmijn. Heel veel plezier nog de laatste periode van je reis. Geniet er van. Groetjes Peter en José

• 08 April 2016 - 15:41

Corry:

Lieve Jasmijn weer helemaal blij jou verhaal te lezen geniet ervan, maar wij gaan aftellen nog heel veel liefs van opa en oma corry xxxx

• 09 April 2016 - 17:44

Tineke:

Hoi Jasmijn, bedankt hoor voor je mooie verslag! Helemaal leuk wat jullie saampjes ondernemen en beleven. Geniet lekker verder van deze mooie tijd en vrijheid ;-)
    Liefs Henk en Tineke

• 10 April 2016 - 15:14

Carola:

G'day mate,

Wat fantastisch weer om je verhaal te lezen...heerlijk!
    Door al die verhalen waan ik me weer even terug