Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van JasmijnSnoek - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van JasmijnSnoek - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

18 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Weer even een bericht vanaf de andere kant van de wereld! Na een waanzinnige tijd en ervaring bij Bromtomps Hair, was het tijd voor de feestdagen. Best wel vreemd omdat zonder familie te vieren, maar des al niet te min is het er niet minder om geworden. Kerstavond samen met Suus een geweldig feest gehad op een boot die door de haven van Sydney vaarde. Eerste kerstdag heerlijk de hele dag op Bondi Beach gelegen, en de dag afgesloten met een heerlijk kerstdiner van Suus.Je hebt niet echt een onwijs kerstgevoel, maar toch wel mooi om te zien dat het hele strand met 35 graden vol ligt met kerstmutsen en rode zwembroeken. Tweede kerstdag wat hier Boxingday is zijn we lekker de stad in geweest, wauw wat een chaos. Er is dan waanzinnige uitverkoop dus enorme rijen voor de winkels maarja er moest natuurlijk even een goeie outfit voor NYE gescoord worden!! We hadden kaartjes voor een feest in het Luna park wat onder de brug ligt. En dan is het 10 uur eerder dan bij jullie in NL 00:00 uur, wauw wat een belevenis! Zoon bijzonder moment dat al dat vuurwerk losbarst op de brug en dat je er gewoon onder staat. Een gevoel en moment wat ik nooit meer vergeet.
Na 2 weken van feest, uitslapen en strand hangen werd het weer eens tijd voor wat serieuzer werk. Woensdag 6 januari in het vliegtuig gestapt en op naar Nieuw-Zeeland. Aangekomen in Auckland en daar 2 dagen verbleven. En gewone stad met niet heel veel bijzonders. Stom toevallig dat Suus met een vriendin vanuit NL in dezelfde tijd ook in NZ zit, dus kunnen we gezellig de eerste dagen met elkaar reizen. 9 januari vertrokken uit Auckland, om de komende dagen met de auto die die meiden gehuurd hebben het Noorder eiland rond te reizen. De eerste nacht hebben we geslapen in Pakaraka, bij hele vriendelijke lieve mensen in hun boerderij. De tweede dag weer optijd verder richting het noordelijkste puntje. Onderweg wat stops gemaakt, want wat een prachtig land is Nieuw-Zeeland. De tweede overnachting hebben we gedaan in Waipapakauri. We kwamen daar aan rond 4 uur om even de spullen te brengen. We hadden super leuk huisje bij een hele vriendelijke hippie op het erf, met de douch en het toilet in de buitenlucht. Even wennen maar goed zo in de vrije natuur heeft ook wel weer iets. Daarna doorgereden naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland, waar de Grote Oceaan en de Tasmanzee samen komen. Natuurlijk ook de beroemde Lighthouse, met een eindeloos uitzicht over de zee. De volgende dag met een kleine Ferry over en langs de Kauri Tree, een enorme boom van 2000 jaar oud. Daarna doorgereden naar Ruakaka waar onze volgende slaapbestemming was. We slapen veel bij mensen via AirB&B, waardoor we heerlijk lekker ons eigen plekje steeds hebben. S'ochtends werden we wakker met een waanzinnig uitzicht over de bergen. Daarna spullen weer in de auto geladen en weer door naar volgende bestemming. Zaterdag 16 januari zijn we met de boot overgegaan naar het Zuidereiland, een boottocht van 3,5 uur. Ik ben ontzettend benieuwd naar het Zuidereiland, want volgens vele is dat nog mooier dan Noordereiland. Vandaag is helaas mijn laatste dag met Suus en Deborah. Best wel even wennen, want ik ben inmiddels al 2,5 maand met Suus aan het reizen. Maargoed na 3 weken appart reizen zien we elkaar weer in Melbourne! Ik blijf vandaag hangen in Christchurch, waar ik woensdag papa van het vliegveld ga halen!!!!!!!!!!!!!
Heel gaaf en fijn om weer iemand
van thuis te zien. We gaan samen 3 weken rondreizen met een campervan op het Zuider en Noordereiland, om vervolgens terug te vliegen naar Sydney en daar nog 2,5 dag de stad te verkennen. Papa vliegt dan weer naar huis en ik ga door naar Melbourne.
Nu zijn jullie weer een klein beetje op de hoogte van mijn avontuur Down Under.

Xxxxxx

• 18 Januari 2016 - 11:09

Tineke:

Hallo Jasmijn,
    Wat leuk om weer een verslag van je te lezen, je hebt alweer een hoop belevenissen meegemaakt. En gelukkig allemaal leuk, mooi en bijzonder.
    Heerlijk dat je het zo treft met je reisgenootje Suus.
    Hier is ook alles prima, onze familie is weer uitgebreid met jouw nieuwe achternichtje Annemees. Als je terug bent moet je maar eens snel kennis maken, 't is een dotje ;-).
    Lieve Jas, wij wensen je samen met Gert-Jan een geweldige tijd en onvergetelijke avonturen !! Alweer: Once in a lifetime !!
    Hartelijke groetjes van Henk en Tineke

• 18 Januari 2016 - 12:22

Cootje:

Jaaa daar is ze weer met een verhaal!!
    Blijft ontzettend leuk om te lezen dat je daar zo geniet en het nsar je zin hebt (had ook niet anders verwacht)
    Wat ontzettend leuk dat je vader 3 weken komt, zo bijzonder om samen de mooie plekken te gaan bekijken!
    Blijf vooral lekker genieten Jas en blijf vooral zo lang mogelijk weg ( dit bedoel ik positief haha) want werken moet je je hele leven nog!!
    Kijk uit naar je volgende belevenissen dus zeker blijven schrijven!!

Veel liefs Cootje
    Xx

• 24 Januari 2016 - 12:53

Helen Miltenburg:

Wat leuk om je reisverslagen te lezen. Je maakt zoveel mee, dat vergeet je je hele leven niet. Bijzonder om samen met je vader een Tour te maken. Hartelijke groeten voor je vader en voor jou. Geniet nog heel veel van deze momenten waarin je je vrijheid op en top beleeft. Liefs Helen