Leconfield - Reisverslag uit Jeogla, Australië van JasmijnSnoek - WaarBenJij.nu Leconfield - Reisverslag uit Jeogla, Australië van JasmijnSnoek - WaarBenJij.nu

Leconfield

13 November 2015 | Australië, Jeogla

Eindelijk was het dan zo ver. Maandag 26 oktober om 9 uur werden we opgehaald door Dave in een oude school bus om naar Leconfield te vertrekken. Eerst nog even langs de supermarkt en een 2e hands winkel om werkkleding te scoren(wat eindigde op 2 oude mannen blouse). Daarna was het nog een uurtje rijden vanaf Tamworth naar Leconfield, en viel na een kwartier al de verbinding uit van mijn telefoon, dus dat werd een weekje afkicken. Op Leconfield sliepen we met 8 meiden in een grote schuur, waarvan 4 Nederlandse en 4 Duitse meiden. We kregen allemaal een paard aangewezen, en dat werd je buddy voor de hele week. In die week een hoop geleerd en gedaan van schapen scheren tot hekken bouwen tot aan een kalf castreren. Op donderdag avond kregen Suzan en ik te horen dat we de volgende ochtend om 7 uur klaar moesten zijn omdat we gebeld werden door iemand die 2 meiden zocht en daar werk voor had. Zo gezegd zo gedaan stonden wij met toch wel een lichte spanning klaar vrijdag ochtend om 7 uur bij de telefoon(een vaste huistelefoon die daar wel bereik had). Na een gesprek hadden Suus en ik een baan op een farm. De boer zou ons dinsdag bij het hostel in Tamworth weer op komen halen, dus hadden we het weekend nog even lekker vrij want vrijdag avond werden we weer terug gebracht naar Tamworth. Na de aanschaf van werk schoenen en een hoed waren we er klaar voor. Toen we dinsdag ochtend werden opgehaald door Jim moesten we meteen met zijn oude pick-up met de weg op een papiertje uitgetekend zoon 140 km naar zijn huis rijden. Eerst nog even langs de supermarkt want we moesten voor ruim een week boodschappen meenemen want het dichtstbijzijnde dorp was 70 km bij de farm vandaan. Na een spannend ritje of we wel bij het goede huis zouden aankomen, kwamen we aan bij een groot wit huis waar alleen wij 2e zouden verblijven! Het had wel een kleine schoonmaak beurt nodig(na 50 backpackers die er niks aan gedaan hadden). De volgende dagen lekker aan de slag in het huis en daar om heen wat klusjes op de farm. Wat wel nog even wennen was ,is dat al het ongedierte in Australië gemiddeld 5x zo groot is als in NL,dus een spin zo groot als je hand is hier maar een spinnetje! Maargoed alles wend vanzelf, zelfs na 5 dagen douchen met koud water omdat de boiler kapot was is dan heel gewoon. Verder is het leven heerlijk hier, heerlijk lekker buiten in de natuur met een brandend zonnetje op je rug!!!

Xxx

• 13 November 2015 - 22:58

C.van Houten:

Hoi Jasmijn geweldig wat jij daar allemaal doet vooral na je luxe leventje thuis vind ik dit heel knap als je maar voorzichtig doet he heel veel liefs van opa en oma Corry dikke knuffel xxx